Verder Toscane in - Reisverslag uit Piancastagnaio, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu Verder Toscane in - Reisverslag uit Piancastagnaio, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu

Verder Toscane in

Blijf op de hoogte en volg Corné

09 Juni 2016 | Italië, Piancastagnaio

24 e dag Buonconvento - Castell'Azzara. 75 km

Na gisteren te zijn gestopt voor het onweer wilde ik vandaag in iedere geval wat extra kilometers maken.
Het mooie van deze tocht is ook dat het zelden loopt zoals jij het gepland had of in gedachten had.
Een avondje in een hotel met zowel 's avonds al 's morgens een lekkere douche doet je goed.
Mijn fiets had ook mooi binnen kunnen staan en was het blijkbaar met me eens. De kraak/tik was verdwenen. Heerlijk dat je niet iedere keer dat geluid hoort.
Ben benieuwd of het morgen nog zo is als ik zie wat voor regen deze fiets vandaag weer voor zijn kiezen heeft gekregen.
Zijn bestuurder trouwens ook. Maar die is dat na een warme douche alweer vergeten

Vandaag begonnen met een mooie klim naar Montalcino. Lekker weer was het. De temperatuur was goed en zon en wolken wisselden elkaar af.

Even in Montalcino koffie gedronken met een zoete versterker erbij.
Montalcino is een schitterend stadje op een berg ( hoger dan 500 meter)
Jammer als je dit niet bezoekt als hij/zij de Reitsma route rijdt.
Even in het dorp het verkeerde weggetje gepakt met als gevolg dat ik een aantal zeer stijle klimmetjes heb moeten doen in dat dorpje.
De kathedraal was nog niet open dus geen stempel gescoord, voor mij pelgrimspas.

In het dorpje bovenop de berg waaide het al flink en voelde het best fris aan.
Kort na het dorpje verlaten te hebben begon het te regenen.
Het kletterde er meteen hard uit. Tot drie uur is het blijven regenen en hoorde ik in de verte het steeds onweren.
De tocht was mooi. Het landschap veranderde van open stukken gevuld met wijngaarden en olijfbomen tot in een steeds dichter wordend bos.

Mooi uitzichten waren er af en toe. Maar vooral veel donkere wolkenvelden . Het uitzicht was zelden scherp, meestal een beetje heiig

Op km 58 had ik mijn 2e lekke band. Het lijkt erop dat ook de binnenland aan het verslijten is. Voorlopig weer gemaakt. Kijken hoelang de band het volhoudt.


Net voor het echte onweer los barstte had ik het dorpje bereikt. Ik was al aan geweest bij een adres voor een slaapplaats . Die hadden geen plaats. 4 km verder probeerde ik via Booking. Com wat te vinden en toen waren er op adres nog 2 kamers vrij.
Uiteindelijk toch nog iets gevonden

Heb een appartement voor 4 personen. 2 verdiepingen. Boven een pizzeria voor 30 euro.
Omdat alles gesloten is hier vlug wat te eten gehaald bij de Coop .


  • 09 Juni 2016 - 21:36

    Kees:

    Nou jongen, je krijgt het wel voor de wielen met al die regen. Toch knap van je dat je toch oog blijft houden op je omgeving en uit je verslag blijkt dat die uitzichten je positieve energie blijven geven. Blij te horen dat de klik uit je trapper weg is, lijkt me erg irritant.
    Wij duimen hier voor beter weer en voor morgen een mooie rit.

    Toi,toi,toi.
    Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 14957

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: