9e dag. Van de Donau naar de Ammersee - Reisverslag uit Utting am Ammersee, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu 9e dag. Van de Donau naar de Ammersee - Reisverslag uit Utting am Ammersee, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu

9e dag. Van de Donau naar de Ammersee

Blijf op de hoogte en volg Corné

25 Mei 2016 | Duitsland, Utting am Ammersee

9e dag. Dillingen am Donau - Utting am Ammersee. 110 km.

Vandaag een behoorlijke rit gemaakt. Ruim 7 uur op het fietsje gezeten. 2 etappes van Reitsma samen gevoegd tot een rit.
Mooie rit door afwisselend landschap . Opvallen weinig dieren gezien.
Op het laatst van deze etappe de besneeuwde toppen van de Alpen al gezien. Staan op de camping op de 12 km lange Ammerzee
Ik heb me weer in mijn tentje gepropt en ga zo lekker proberen te slapen

Weer 2 Nederlanders ontmoet Anne en Ivo. Gezellig zitten kletsen en samen gegeten.
Morgen de laatste etappe in Duitsland naar Garmisch Partenkirchen.

Morgen ga ik alleen verder want mijn maatje van de laatste dagen neemt een rustdag. Morgen is er een nationale feestdag in Duitsland en is alles dicht . Even kijken hoe ik dan aan mijn eten en drinken kom.

  • 25 Mei 2016 - 22:13

    Rene:

    He die Corne
    Schiet al aardig op, neem je zelf ook nog n rustdag?
    En ........ Garmisch Partenkirchen hebben ze hele grote en lekkere taarten, neem daar maar n flink stuk.
    gr. Rene

  • 25 Mei 2016 - 22:36

    Rob Smeets:

    Hoi Corne
    Zoals ik al zei, leuk en herkenbaar. Ik heb in 2007 langs de Bodensee ook alles in een keer gereden in de stromende regen. Het is leuk om reisgenoten te hebben maar ik kon ook heerlijk genieten van het alleen zijn (hoewel ik dat tot voor die tocht nooit voor mogelijk hield!). Ik vind het wel bewonderenswaardig dat je kampeert, Ik ging altijd in een echt bed slapen.
    Een tip voor je keuze die je in Florence moet maken; neem de Toscane kant, ik heb heen deze genomen en terug via Assisi. De laatste was ook mooi maar het is wat ruwer en de wegen drukker met minder ruimte voor fietsers. Maar Toscane is echt lieflijker en meer uitnodigend met ook prachtige dorpen en het prachtige Sienna!
    Veel succes en morgen inderdaad eerst eten inslaan want dat is wel erg voornaam
    Groetjes
    Rob

  • 25 Mei 2016 - 23:11

    Willem:

    Ik lees deze verslagen met erg veel plezier, ik kijk er zelfs naar uit 's avonds. Daarom vind ik ook dat Corné geen rustdag moet nemen, zodat wij weer een aardig reisverslag hebben morgen. :)))

  • 26 Mei 2016 - 20:59

    Christiaan:

    Hey Corne, eens met Willem: leuk om je dagboek te lezen. Voor mn gevoel fiets en geniet ik met je mee! Ik zou alleen wel een grotere tent willen denk ik ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 14960

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: