Dag 3 langs de Rijn - Reisverslag uit Oberwesel, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu Dag 3 langs de Rijn - Reisverslag uit Oberwesel, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu

Dag 3 langs de Rijn

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

19 Mei 2016 | Duitsland, Oberwesel

DaG 3 Remagen - St. Goar. 85 km

Vandaag stond er een etappe langs de Rijn gepland. Na lekker te hebben geslapen, stond er een perfect ontbijt voor me klaar.
Heerlijk gegeten en vervolgens mijn fiets omhoog gesjouwd en klaar gezet.
Waar ik al bang voor was gebeurde ook: het regende. Tassen gereorganiseerd en de regenspullen klaar gelegd.
Toen ik startte was het gelukkig droog. Overschoenen aan gedaan en de Rijn weer opgezocht.
Schitterende en afwisselende tocht langs de oevers van de Rijn over in het algemeen goede fietspaden. Een heel afwisselend landschap.
Wat een schepen op de Rijn. Allerlei soorten en maten. Mooi om te zien. Verder veel fietsers met bagage tegengekomen. Ik heb er geen enkele ingehaald en ben er door geen enkele ingehaald. Ik had echt het idee dat ik alleen in de richting van Zuid Duitsland ging,
In Koblenz scheen de zon. Gelukkig maar. Naar mate de dag voerders werd het ook steeds warmer.
Op het einde van de rit een camping opgezocht. Camping Loreleyblick, wat wil je nog meer.
Mijn tentje opgezet. Spulletjes van de fiets en in het tentje. Eens kijken wat het wordt.
Het dorpje St. Goar viel tegen. Een straatje met wat winkels en wat restaurants. Overdag was het wel druk aan de Rijnkade, met toeristen die de loreley willen zien
Morgen een stuk langs de Rijn en bij Bingen rijd ik Rheinhessen in.
Benieuwd of ik overal door kan want het water in de Rijn staat erg hoog.

  • 19 Mei 2016 - 21:56

    Mandy:

    Hé Corne. Je hebt al een aardig stuk er op zitten. Leuk om te lezen hoe je reis verloopt . Dat je nog maar van vele heerlijke ontbijtjes, goede nachtrusten, mooie uitzichten, routes, afdalingen en zonnige dagen mag genieten. Hou het veilig en fiets ze!

  • 19 Mei 2016 - 23:46

    Kees&Rikie:

    Fijn dat je vandaag toch droog hebt kunnen fietsen. Ben je nog bij het Drei-Eck in Koblenz geweest ? Je overnacht wel op een heel mooi plekje langs de Rijn, de Lorelei blik. Wij hopen dat de komende dagen net zo voorspoedig zullen verlopen als de eerste 3, mooie vergezichten, fijne rustpunten en lekker eten. Geniet jongen.

  • 20 Mei 2016 - 13:34

    Chantal:

    Wat leuk om te lezen! Heel veel succes! En geniet ervan!

  • 20 Mei 2016 - 18:40

    Matti:

    Hoi Corné, ik hoorde dat je een mooie reis ging maken. Wat een leuke uitdaging. Heel veel reisplezier en geniet van je fietstocht. Succes. Blijf je volgen. Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 14978

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: