2e dag. Remagen - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu 2e dag. Remagen - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu

2e dag. Remagen

Blijf op de hoogte en volg Corné

18 Mei 2016 | Duitsland, Remagen

2e dag.
Baal - Remagen. 125 km

Na een redelijk goede nachtrust. Was ik toe aan een ontbijt. De kamer lag aan de voorzijde aan een drukke weg daardoor was ik al om 6 uur wakker. Ik kon niet eerder eten als om 8 uur.
Na het ontbijt alles na beneden gesjouwd van drie hoog en mijn fiets weer helemaal opgetuigd.
Volgens de app van de eigenaar zou het de hele dag regenen. Dat beloofde niet veel goeds. Gelukkig was die app net zo goed als mijn ontbijtje. Het is de hele dag droog gebleven.
Wel waren er de hele dag donkere wolken en dreigde het elk moment te gaan regenen.
In Julich heb ik de Reitsma route weer opgepikt. Een schitterende tocht langs de Rur van zo' n 40 km.
Gebrekkig kaartlezer als ik ben (of ben ik er nog niet aan gewend?) was ik blij dat mijn maatje Garmin meteen begon te piepen als ok weer eens of course was.
Bij Düren heb ik de Rur verlaten om de oversteek naar de Rijn te maken .
Dit was tevens het begin van etappe 5, die 86 km lang is.
Dus nog 86 km te gaan na de eerste 40 km. Vastbesloten was ik om dit te halen. Weg was het vrije gevoel om wel te kijken waar ik uit kwam en daar te slapen.
Na een afwisselend tocht door allerlei graanbedrijven, bossen, uitgestorven Duitse dorpjes kwam ik uiteindelijk uit bij de Rijn. Een kop koffie In Zupich om 13.30 uur heeft veel goed gedaan (ik ben echt aan het afkicken dat weten de mensen die me kennen)
Gelukkig mocht ik de laatste 5 km afdalen naar het Rijndal anders was het moeilijk geworden.
Uiteindelijk werd ik beloond met een schitterend uitzicht over de Rijn. Prachtig!!!!
Na een capuchinno gedronken te hebben aan de Rijnpromenade in Remagen heb ik een b&b gezocht. Uiteindelijk eentje gevonden. De rit ernaar toe zou bedacht kunnen zijn door Jasper (mijn ANWB steun en toeverlaat tot de Italiaanse grens)
Ik was kapot toen ik boven was. Toch teveel bij denk ik.
Morgen een reisje langs de Rijn.
Tevens langs mijn "angststad " Koblenz. Daar regent het immers altijd als ik er langs kom. Ik denk dat ik het morgen tref met het weer

  • 18 Mei 2016 - 20:35

    Jaco:

    Hoi Corne. Leuk om je zo te volgen. De corne2romeonbike link werkt goed. Heel veel plezier nog. III hoop dat je het morgen in koblenz droog houdt. Hou je taai. Groeten Jaco.

  • 18 Mei 2016 - 21:36

    Frank:

    Hoi Corne,
    Flinke trip 125 km, wil je snel naar het warme weer toe?
    Hier vanavond flinke buien gehad, hopelijk heb jij deze gemist.
    Leuk om je zo te volgen, veel plezier en genieten!!!

  • 18 Mei 2016 - 22:02

    Ghislaine:

    Kop is er af Corne, mooi om te lezen. Lekker slapen en succes en geniet van een mooie dag 3 morgen!!

  • 18 Mei 2016 - 22:19

    Rikie:

    Fijn dat je ook deze dag weer droog hebt kunnen fietsen. Wel geluk gehad, want Kees heeft onderweg van Schiphol flinke buien gehad en hier ook. We zullen duimen dat het morgen weer goed is. Loop niet te hard van stapel, je moet nog lang. X

  • 18 Mei 2016 - 22:24

    Rikie:

    Hoi Corne,

    Fijn dat je het vandaag droog hebt kunnen houden. Was hier wel anders. We zullen duimen dat het morgen weer goed zal zijn. Loop niet te hard van stapel, je moet nog lang. X

  • 18 Mei 2016 - 22:54

    Jasper:

    Fijn dat je aan me dacht Corné. Maar nog beter dat je deze prachtige route nu wel hebt gereden. Koblenz is een bijzonder mooie stad! En het kan er ook warm zijn. Ga niet voorbij aan het Deutsches Eck, daar waar Rijn en Moezel samen komen. Neem de tijd om de schepen te zien manouvreren om vanuit de Rijn stroomafwaarts om in de stroomopwaartse Moezel te varen. Enjoy!

  • 18 Mei 2016 - 23:41

    Stijn:

    Lekker bezig hoor Papa! Trots!

  • 19 Mei 2016 - 06:35

    Caroline:

    We duimen voor goed weer! Leuk om je verslag te lezen. Blijf ook genieten van de mooie plekjes waar je doorheen fietst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 14981

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: