de Reschenpas over - Reisverslag uit Algund, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu de Reschenpas over - Reisverslag uit Algund, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu

de Reschenpas over

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

29 Mei 2016 | Italië, Algund

13 e dag. Pfunds - Lagundo. 104 km
De 13e dag. Normalerwijs ben ik niet bijgelovig, maar gezien de dag
die ik had vandaag denk ik toch dat hett getalletje 13 er iets mee te
maken had.
Vanmorgen begonnen met de klim naar Nauders. dit ging via een stukje Zwitserland omdat de weg die Oostenrijk heeft aangelegd verboden is voor fietsers.
Een klim van 6 km van gemiddeld 7 procent. Ik vond het zwaar zo ' n
lange klim met al die bagage. In de laatste bocht ( er waren 11
genummerde bochten) werd ik ingehaald door de Groningse Anne, een gepensioneerde docent. Wat een mooie prestatie van Anne. ik hoop dat ik dat op die leeftijd ook nog kan.
Op de top even bijgekletst en weer ieder onze eigen weg gegaan.
Tijdens de beklimming was het gelukkig droog.
In Nauders begon het te regenen. Hier zou het ook niet meer mee op houden
Tijd voor een kop koffie met een Apfelstrudel
Daarna de weg hervat met nog 120 hoogtemeters te gaan tot Reschen.

Ikhad de wind en de regen op kop. Het viel niet mee.
Bij de Reschensee rechts om het meer. De fietspaden gaan daar
op en neer met enkele felle klimmetjes. Bij een van die klimmetjes
kwam ik op de hoek van een rotspartij en daar stond een ree op nog
geen 5 meter afstand van mij. De ree schrok zich wild. Kon niet naar
links (rotsen) en niet naar rechts (hekwerk). Het draaide zich om en
wilde wegrennen. Door het natte weer gleed ze weg op het asfalt en
kwam bijna ten val. Daarna schoot ze bij de eerste mogelijkheid de
bossen in. Ik moest toch even aan Bambi denken.

Daarna was het vooral afdalen. Goed opletten met dit natte wegdek.
De etappe even verlengd tot in Prato om daar te kijken wat ik zou doen.

Ik had drie opties:
1. Stoppen een hotel met sauna zoeken
2. Doorfietsen tot Lagundo
3. Stoppen een hotel zoeken voor 2 nachten en dan morgen zonder bagage de Stelvio van de kant van Prato beklimmen

Toch maar voor optie 2 gekozen. Morgen zou het weer slecht weer
worden. De Stelvio beklimmen in de regen leek me ook niks.
Dus door naar Lagundo, gelukkig grotendeels dalen, zodat ik flink door kon fietsen het begon ook steeds harder te regenen.
eVeel kan ik dan ook iet meer over deze etappe vertellen als dat het langs de Etsche/Adige gingen erg nat was.

Blij dat ik ingecheckt had onder een warme douche kon gaan staan.
Eens kijken of alles droog is morgen.

  • 29 Mei 2016 - 21:53

    Rene:

    Beste Corne
    Petje af, knap en mooi.
    Neem je ook nog n rustdag om zelf weer n beetje tot rust te komen.
    Gaat super. Ik ken de omgeving. Mooi, lekkere wijnen.
    Gr. Uit Son

  • 29 Mei 2016 - 22:11

    Mireille:

    Hi Corne, wat een bijzondere ervaring om van zo dichtbij een ree te zien! Lees je verslagen steeds en dat is echt leuk. Alsof je toch een klein beetje met je mee reist. Super knap om ondanks het slechte weer zo door te zetten. Nu hopen op toch wat verbetering van het weer naar mate je meer naar het zuiden gaat... Succes!

  • 30 Mei 2016 - 14:53

    RIkie:

    Hoi Corne,

    GEweldig dat je ondanks de regen zo'n eind gefietst hebt en 'n bijzondere ontmoeting met zo' mooi dier. Ook wel angstig denk ik want van dichtbij zijn ze toch groter dan je denkt. Goede engelbewaarder gehad tot nu toe. En wij maar zitten in de bus, warm maar inmiddels St.Petersburg bereikt. Gaan zo de 'n gedeelte van de stad in en vanavond naar een show. Morgen het klapstuk van de reis. Stadstour en de Hermitage.
    Voor morgen voor jou weer toi, toi en kijk goed uit want de vermoeidheid zal inmiddels ook wel eens meespelen.
    Liefs XXX
    Kees en Rikie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 14976

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: