12 e dag. Op weg naar de Retschenpas - Reisverslag uit Rauth, Oostenrijk van Corné Heck - WaarBenJij.nu 12 e dag. Op weg naar de Retschenpas - Reisverslag uit Rauth, Oostenrijk van Corné Heck - WaarBenJij.nu

12 e dag. Op weg naar de Retschenpas

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

28 Mei 2016 | Oostenrijk, Rauth

Dag 12 Stam - Pfunds. 82 km
Gisterenavond was een aparte ervaring. Ik lag net in mijn tentje toen
het onweer los barstte. urenlang verschrikkelijke harde regen, flirten
en knallen
Gelukkig heeft mijn tentje het gehouden en is er niets nat geworden.
Van de route van vandaag had ik me niet zo veel voorgesteld. Al vaak
over de A12 via de Fernpas bij Landeck het Oberinntal gereden om in
Serfaus op wintersport te gaan en ik vind dat geen bijzondere
omgeving.
De rit zoals Reitsma deE in zijn boek beschreven was echter
buitengewoon mooi. Steeds langs de rivier de Inn. Soms vlak erlamds
soms enkele tientallen meters erboven. Ik merkte maar op een paar
plaatsen dat ik langs de A12 reed. De Inn stroomde hard en was grijs
ipv groen. Er werd volop. Gekayakt en geraft . Leuk om te zien.
Vanochtend dreigde het nog om te gaan regenen. Vandaag echter de hele
dag zon gehad. Op het laatst nog een buitje en de tent weer droog op
kunnen zetten
Heerlijk gefietst dus vandaan 18 km meer gefietst als eigenlijk
aangegeven stond voor vandaag.
Veel stijgen en dalen. Geen echte lange beklimmingen maar wel veel
korte en stijle.
Zit op camping Stūberl buiten Pfunds net voor de Retschenpas.
Geen enkele Rome ganger op de camping. Ook best apart.
Morgen de Retschenpas en dan maar kijken hoe ver we komen.

  • 28 Mei 2016 - 18:25

    Willem:

    Morgen al weer Italië; lijkt al een heel eind; Nu op 60% lijkt het?
    mvg
    Willem

  • 29 Mei 2016 - 20:07

    Kees:

    Het zal een hele geruststelling voor je zijn geweest dat je tentje jou en je bagage droog heeft gehouden tijdens zo'n noodweer.
    Nu nog een stukje en je bent in Italie, chapeau hoor.
    Wij zitten nu in Tallinn,Estland. Mooie stad met prachtige gebouwen, leuke smalle straatjes met boetiekjes en galeries. Uiteraard ook kroegen en terrasjes. Erg gezellig. Mor gen naar St.Petersburg, ben benieuwd.
    Groetjes en houd het recht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 14968

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: