de Povlakte over - Reisverslag uit Fratta Polesine, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu de Povlakte over - Reisverslag uit Fratta Polesine, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu

de Povlakte over

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

02 Juni 2016 | Italië, Fratta Polesine

-
17 e dag Verona - Fratta Polisene
Vanmorgen vanuit een Zeer rustig Verona vertrokken. Om 08.30 uur op de
fiets richting Ferrara. Niet dat dat te halen was vandaag (133 km)
maar ik ging toch wel voor zo' n 90 à 95
De tocht verliep soepel. Alles leek op Nederland. De rivier, het fietspad over de dijk en de wolken in de lucht. Alleen de huizen deden je denken aan Italië
Met een hele lichte wind in de rug schoot het lekker op. Zo'n 20 km
per uur gemiddeld was haalbaar.
Mijn Italiaanse ontbijtje. Twee in plastic ingepakte croissants, een
kop koffie, een heel klein yoghurtje en een banaan stond er op het
menu.
Tegen 10 uur had ik wel zin in een bak koffie. Gelukkig kwam ik op eenleuk pleintje waar ze koffie verkochten.
Op het terras zat al een voor mij onbekende Rome ganger. Fc kennis
gemaakt en Theo uit Meppel bleek de Rome ganger te zijn.
Even later kwamen Roel en Suzan eraan en kwamen bij ons zitten.
Even wat verhalen uitgewisseld en daarna weer verder gefietst
Samen met Roel en Suzan ben ik verder gefietst. Theo hebben we ook nog 2 keer gezien.
Lekker gefietst door een Nederlands landschap. Alleen de dorpjes
waarneembare doorheen kwam waren Italiaans
Om 13.15 uur hadden we de etappe uit het boekje van Reitsma erop
zitten. We besloten om nog zo n 31 km verder te fietsen en daar te
proberen om een slaapplaats te krijgen,
Ik had al de hele dag het idee of alsof ik een slag in mijn achterwiel
had. Na wat beter te hebben gekeken bleek dat de achterbanden n het inscheuren was.
Kort daarvoor bleek dat mijn navigatie niet meer oplaadde. Balen dus!!!!
Na 31 km aangekomen in het plaatsje bleek dat alles vol was.
Er zat niets anders op Dan door te fietsen naar het volgende plaatsje.
Daar aangekomen was er alleen een drie persoonskamer. Die hebben Roelen Suzan genomen.

De eigenaar probeerde mij uit te leggen in welk hotel ik kon slapen.
Ik snapte er niks van, waarop hij zei dat hij wel even voor zou rijden
op de scooter
Met een snelheid van 28 km per uur (na 110 km te hebben gefietst)
volgde ik hem.
Ook bij dit motel kreeg ik alle hulp. Die "papa" zou mijn band wel even vervangen. Helaas!!!!!!! Hij had niet de goede maat. 622 c 42 is de goede maat.
Ook zij hielpen mij voortreffelijk. Er werd een fietsenzaak gevonden in een dorpje waar ik al doorheen gefietst was.
Er werd een uitdraai gemaakt van de route naar de fietszaak.
Het adres was zo gevonden. Morgenvroeg 11 kilometer terug.

Later alleen op een terrasje zat ik alleen te eten. Naast mij zat een stel te eten. Ik was bijna klaar met eten toen ik van een hen een groot glas Prosecco kreeg aangeboden Zo leuk. Ze spraken geen woord Engels.

Drie tieners die ook op het terras zaten vertaalden voor mij en het stel. Zo goed als het ging.
Grappig.
Leuke avond gehad

  • 02 Juni 2016 - 23:23

    Mandy:

    Oooo typisch Italiaanse taferelen dus. Geweldig. Fijn dat het zo opschiet. Altijd leuk om je reisverslagen te lezen. Zeker nu je in Italië zit. Veel succes nog. Groetjes.

  • 03 Juni 2016 - 00:14

    Rene:

    Probeer mee te leven met de leuke verhalen. Deze komt soms over of je teveel prosecco gedronken hebt.
    Het gaat super. Ga zo door. Rome komt al in zicht.

  • 04 Juni 2016 - 08:29

    Henk:

    Hey Corne

    Je gaat al de goede kant op met het bereiken van je eind
    Door het hele leuke dagelijkse reisverslag heb ik het gevoel dat ik zelf ,heel ontspannen met je mee
    fiets.
    Geniet van deze mooie trip

  • 04 Juni 2016 - 08:52

    Jaco:

    Mooie verhalen weer Corne. Lees ze met veel plezier. Het schiet al flink op. Heel veel plezier nog en laat je de prosecco smaken.

  • 04 Juni 2016 - 13:51

    Rikie:

    Hoi Corne,

    Na een paar dagen zonder internet op de boten, toch weer even iets van ons laten horen.
    Na alle km's die wij afgelegd hebben (in de bus en per boot) zijn we nu weer veilig thuis.
    Gisteren net als jij met je fiets, ook malheur met de bus gehad. Het was 'n erg lange en hete reis, maar de rest is alls perfect verlopen. Prachtige steden bezocht.
    Ook jij ziet onderweg, ondanks alle inspanningen toch de schoonheid van de omgeving en natuurlijk ook fijn dat de mensen onderweg zo vriendelijk zijn om je te helpen, zij het dan met handen en voeten.
    Wij vinden het prettig dat je toch steeds mensen tegenkomt waar je mee samen kunt fietsen geruststellend.
    Nu kanjer 'n dikke kus en tot je volgende verhaal. Toi! Toi!

    Kees en Rikie

  • 06 Juni 2016 - 18:45

    Gemmy:

    Zie je wel: er zijn nog heel veel aardige mensen op deze wereld!
    Hopelijk nu verder zonder al te veel pech!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 14956

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: