laatste dag Duitsland - Reisverslag uit Garmisch-Partenkirchen, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu laatste dag Duitsland - Reisverslag uit Garmisch-Partenkirchen, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu

laatste dag Duitsland

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

26 Mei 2016 | Duitsland, Garmisch-Partenkirchen

10 dag. Utting am Ammersee. - Garmisch Partenkirchen. 85 km. ( voor mij 106 km)

Vandaag begonnen langs de Ammersee. Het was een nationale feestdag ..s morgens bij het meer om 9 uur al een processie met allerlei mensen in klederdracht. Dit was eigenlijk in alle dorpen waar we door doorheen kwamen.
Na enige kilometers kon ik de besneeuwde toppen van de Alpen al zien.
Het was echt een mooi gebied waar we doorheen reden. Allerlei verschillende velden met graansoorten , gele velden en gewoon gras.
In de lucht continu roofvogels. Vooral de rode Wouw.
De wegen waren licht glooiend. Even war klimmen en dan weer dalen .kotom heerlijk fietsen.
In Welheim, een mooi plaatsje even lekker koffie gedronken en een leuk gesprek gehad met een Duitse fietser
Daarna weer verder gegaan in steeds wisselende omgeving. Gaaf om te zien
Bij Ebberding merkte ik dat mij mijn achterband slap was . Even opgepompt en weer verder. Helaas hielp dt niet. De band liep weer leeg.
Vervolgens alle bepakking eraf gehaald en de band geplakt.
De Alpen kwamen steeds dichterbij. Het weer was lekker en het uitzicht was geweldig. Op 20 km van het einde van deze etappe was ik de eerste bergen op zo n 200 meter genaderd en daar draaide het fietspad naar rechts en ging over in een kiezelpad langs een groene rivier.
Nadat ik door een hek moest moest ik wachten op een kudde schapen. Even wat fotootjes maken. Het pad ruim 5 km gevolgd en toen kwam ik erachter dat ik mijn Garrminn ( navigatie ) was verloren. Omgedraaid en terug gefietst. Het was mijn geluksdag. Op de plek waar Ik een foto gemaakt had lag hij op de grond. Waarschijnlijk gevallen bij het opstappen
Na wat gezoek en de daarbij horende onnodige kilometers eindelijk de camping gevonden

Nog meteen plaatsje gevonden op een overvolle camping
Al met al een hele mooie dag met veel ups en downs

  • 27 Mei 2016 - 17:20

    Rikie:

    Hoi Corne,

    Vandaag doet de I-pad het hopelijk weer. Gisteren was een crime. Hier alles goed, Vilnius mooie stad en vandaag Riga onveilig gemaakt. Prachtige jugendstil-steel wijk gezien en natuurlijk diverse mooie kerken en gebouwen.
    Jij maakt het, op 'n paar mankementen na ook prima lezen wij. Je gaat als een speer!
    Denk je ook 'n beetje aan je lichaam, moet hopelijk nog heel lang mee. Maar fijn dat je 't zo naar je zin hebt. Morgen waarschijnlijk kaisersmarren eten in Oostenrijk.
    We horen weer van je.
    Liefs Kees en Rikie xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 14954

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: