Dag 1 - Reisverslag uit Baal, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Baal, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

17 Mei 2016 | Duitsland, Baal

Dag 1. Son - Baal 110 km

Vanmorgen afscheid genomen van mijn gezin, opa Kees, Ans en Moos. Fijn dat ze er waren om me uit te zwaaien.
Hoe tegenstrijdig kan iets zijn. Aan het begin van een mooie fietstocht staan en dan met tranen in je ogen en een gebroken stem aan fietsen. Ik had het er moeilijk mee.
Samen met Marja naar haar werk gefietst. Nog een laatste kus en dan alleen op pad voor een week of vier/vijf.
Op uitnodiging van Willemijn en Eric nog even koffie wezen drinken bij METAFA. Eric had nog Eem mooie blauw witte helm voor me met een uitschuif zonneschermpje/ bril helemaal top. Echt een gemakkelijk ding . De hele dag al plezier van gehad.
Na de nodige foto's op weg naar het gemeentehuis in Son om een stempel te halen voor in mijn pelgrimspaspoort. Henk Vogels heeft dit voor mij geregeld, klasse.
Dan echt op weg richting Roermond om daar de route van Reitsma op te pikken.
Het weer is goed, wind gedeeltelijk in de rug. Kortom prima fietsweer!!!
Van Son naar Breugel en dan richting Lieshout.
Alleen bekende wegen die we met wtc de Zwaan ook wel eens fietsen.
Na Bakel wordt het allemaal wat onbekender.
Het fietst lekker en ik fiets door een mooi landschap. Na Deurne en Liesel kom ik bij Helenaveen. Daar drink ik koffie en bezwijk voor de verleiding van het lekkere gebak.
Bij Kessel aan de Maas moet ik even wachten op het pontje. 70 cent kost de overtocht. Mooi even de tijd om wat foto,s de nemen.
In Swalmen zit ik op de route van Hans Reitsma. Even de hoofdroute aanzetten en weer verder. Het werkt niet optimaal, maar in combinatie met de routebeschrijving kom ik er wel uit.
Na langs de golfbaan van Herkenbosch gereden te hebben over een goed fietspad door het bos,ga ik bij na Steinkirchen een onverhard pad op.
Er volgt een mooie tocht langs de Rur over onverharde paden. Gelukkig is her droog en het is goed te doen.
De wolken worden steeds donkerder een ik besluit om niet door te fietsen naar Julich maar om een hotelletje te pakken in Baall 5 km uit de route.

Na 110 km vind ik het genoeg geweest. Na een lekkere douche, even het dorpje ingelopen en een pizza gegeten. Smaakte heerlijk en die halve liter Warsteiner ook.
Daarna het verslag getypt en gekeken wat me morgen te wachten staat. Ik ben benieuwd.

  • 17 Mei 2016 - 22:55

    Rikie:

    Hoi Corne,

    De kop is eraf, we hopen dat je ' n goede nachtrust hebt en na een goed ontbijt morgen met frisse moed verder.
    Groetjes K en R

  • 18 Mei 2016 - 08:50

    Bert Brassé:

    Hoi Corné,

    De eerste dag zit er op! Mooi gedaan 110 km en nu door Duitsland. Langzaam zal het echte reisgevoel wel beginnen te komen? Mooie ervaring lijkt me.

    Ik ben jaloers op je. Dit is het doel! Jouw reis. Geniet er van! Herman Brood zei het al ooit; 'Ik spaar geen geld, ik spaar mooie momenten in het leven'.....

    Succes en goed reis.
    Groetjes Bert

  • 18 Mei 2016 - 09:58

    Gemmy:

    Een goed begin is het halve werk Corné!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 14947

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: