Naar Florence - Reisverslag uit Certosa, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu Naar Florence - Reisverslag uit Certosa, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu

Naar Florence

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

06 Juni 2016 | Italië, Certosa

21e dag S Piero à Sieve - Bottai. (Net voorbij Florence ) 59 km

Na goed te hebben geslapen op een rustige camping om 08.50 vertrokken. Stukje gedaald en daarna een beklimming van een km of 8 tussen de 3 en 8 %. Een sluipmoordenaar na de zware dag van gisteren. Was het nog Bewolkt toen ik vertrok toen ik begon af te dalen was het zonnig. Tijdens de afdaling naar Florence een heel mooi uitzicht over Florence. Het is moeilijk te omschrijven hoe mooi ik het vond..
In een dorpje voor Florence nog even inkopen gedaan en toen Florence ingedoken. Vrij vlug de weg kwijtgeraakt met alleen de beschrijving van Reitsma . In zo'n stad mis ik mijn Garmin met de routebeschrijving.
De rivier de Arno opgezocht en langs de rivier gefietst tot de ponte Vecchio. Daar wat foto s gemaakt.

In een kerk aan de Arno nog een stempel gescoord bij de Padre en nog 2 kaarsjes opgestoken. Raar wat dat met je doet als je alleen ver van huis bent. Gaf een heel goed gevoel.

Verder gefietst, de Arno overgestoken richting Siena. Daar op een plaats uit gekomen met een schitteren uitzicht over Florence.
Ook dit riep mooie herinneringen op aan de vorige keer dat ik in Florence was en met Marja door de heuvels net buiten Florence heb gewandeld. Vandaag een stukje van die wandeling gefietst .
Inmiddels werd het zwart achter me en heb ik al vroeg een camping opgezocht en nog net droog mijn tentje opgezet.

Gisteren ook de leuke verrassing gehoord dat Stijn en Joost me op komen halen in Rome en dat we daar samen nog 2 dagen blijven .

Tijd om de eindsprint in te zetten . Valt niet mee want behalve dat het mooi is in Toscane is het ook best zwaar om te fietsen met bagage heuvel/bergop

Morgen richting Siena

  • 06 Juni 2016 - 18:57

    Gemmy:

    Potverdorie Corné, je gaat als een speer! Ik vind het zo ongelooflijk knap!!
    Moest zaterdag nog aan je denken toen ik van hier naar de Lichttoren, in de stad, fietste en zwetend en puffend aankwam........hahaha
    Wat 'n gave verrassimg dat Stijn en Joost je op komen halen! Dat geeft weer een extra zetje!
    Succes met de "laatste" loodjes en de groetjes van ons xx

  • 06 Juni 2016 - 20:29

    Rene:

    Corne
    We volgen je nog steeds, blijft mooi je verhaal iedere avond weer te kunnen lezen en je zo te volgen.
    Knap zoals t gaat, in 3 wkn al zo ver.
    Blijf ons voorzien van je avonturen, zien de foto's graag als je weer terug bent.
    Maar alsnog blijf vooral genieten, zeker van Siena en omgeving.
    Tip: neem n heerlijke Chianti, die hebben ze daar zeker.
    Groetjes van ons.
    Rene en Rinie

  • 06 Juni 2016 - 23:52

    Rikie:

    Hoi Corne,

    Fijn te lezen dat het allemaal zo mooi is in de buurt van Florence, heb je toch het gevoel dat je, ondanks het harde zwoegen, vakantie hebt.
    Nooit geweten dat jij ook voor de kaarsjes bent, maar inderdaad geloof ik dat het wat met je doet.
    Fijn dat de boys je op komen halen in Rome, we wisten het gisteren al maar dachten dat jij 't nog niet mocht weten. Leuke verrassing!
    De groetjes en voor morgen weer veel fietsplezier. Toi, toi.

    Kees en Rikie

  • 07 Juni 2016 - 08:00

    Susanne:

    Hoi Corné,

    Iedere avond kijk ik uit naar je bericht. Leuk om je zo te kunnen volgen en ik moet zeggen je gaat als een speer!. En fijn dat het weer wat beter wordt. Neem wel genoeg tijd om te genieten hoor zeker nu je in de mooie steden gaat komen. Fantastisch dat Stijn en Joost naar je toe komen. Kersje op de taart.
    Veel groetjes van ons.
    Susanne

  • 07 Juni 2016 - 10:41

    Stijn:

    Topper pap! We zien je over een weekje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 14951

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: