Door de Chianti streek naar Siëna - Reisverslag uit Buonconvento, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu Door de Chianti streek naar Siëna - Reisverslag uit Buonconvento, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu

Door de Chianti streek naar Siëna

Blijf op de hoogte en volg Corné

07 Juni 2016 | Italië, Buonconvento

22e dag Bottai - Siena. 71 km

Vandaag vroeg gestart. Kopje koffie op de camping met een croissantje om 07.15 uur.
Om 07.50 uur zit ik op de fiets om te vertrekken het was zwaar bewolkt en het leek of er tegen zou komen.
Gelukkig trok het snel open.
De zweetdruppels zaten al snel overal want ik begon met een klim van 2 km tussen de 9 en de 11 %.
Zo ging het de hele rit door.
Twee langere klimmen, een van 6 km en een van 7,4 km waren best heftig.
Voor de rest ging het op en af
De temperatuur steeg ook tot zo ' n 30 graden . Veel drinken dus.
Verder liep het wel lekker en was ik om 14 uur op de camping
Tentje opzetten douchen en toen de bus naar Siena
Wat een geweldig mooie stad.
Toen ik op de Campo stond kreeg ik een telefoontje van Wim dat hij nog maar 5 km van Siena was en dat hij er aan kwam. Geweldig dat er iemand zoveel moeite doet om mij in Italië te ontmoeten. Super.
Mooi dat wij als eersten van ons fietsploegje in Italië waren
Lekker gegeten met Wim in Siena.
Toch met enige trots mijn tentje laten zien op de camping aan de rand van Siena toen Wim me "thuis" af zette.
Voor mij een top avond
Fijn om in zo ' n mooie omgeving de avond door te brengen met iemand die je kent

Wim super bedankt. Dit geeft mij nog meer kracht om de laatste kilometers te gaan maken.

  • 08 Juni 2016 - 13:56

    Kees:

    Die zweetdruppels zijn het wel waard geweest om in Sienna te komen, want het is een hele mooie oude stad. Als je dan op de Campo staat kun je je niet voorstellen dat op die plek komende zomer paardenraces gehouden worden en dat de stad dan vol loopt met bezoekers.
    Fijn dat je je indrukken van de stad hebt kunnen delen met Wim.
    En nu weer op de pedalen want Rome komt in zicht.

    Kees&Rikie XX

  • 08 Juni 2016 - 16:36

    Annemieke:

    Leuk hoor, om je verhalen te lezen.
    Je bent er "bijna".
    Maar waarschijnlijk moet je nog vele bergen trotseren.
    Veel succes!

    Groetjes
    Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 14970

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: