San Pietro Piaza - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Corné Heck - WaarBenJij.nu San Pietro Piaza - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Corné Heck - WaarBenJij.nu

San Pietro Piaza

Blijf op de hoogte en volg Corné

15 Juni 2016 | Vaticaanstad, Vatican City

Camping Flaminio - Rome St. Pietersplein
Gisteren de laatste 10 km naar Rome gefietst. Vanaf de camping langs
de Tiber oever hetzelfde fietspad waar ik zondag ook al op gefietst
had.
Langs dit fietspad lagen heel veel kunstgrasvoetbalvelden.
Op veel van die velden werd ook nog eens getraind. Gewoon op
dinsdagmorgen om 10 uur.
Dit fietspad leidde me tot op ongeveer 500 meter van het Sint Pietersplein.
Onderweg nog even een heerlijke cappuccino gedronken voor de prijs van
1,10 euro.
Toen naar het plein waar het behoorlijk druk was.
Daar werd ik opgewacht door Joost en Stijn. Geweldig mooi. Wat ben je
dan trots als ze naar je toekomen, E daar ziet staan en je deze
fietstocht hebt volbracht. Nu ik het aan het schrijven ben, krijg ik
weer tranen in mijn ogen.
Alles even vastgelegd op film en foto. Thomas een studievriend van
Stijn, die ook meegekomen,maakte een mooie foto van ons drieën.
Daarna lekker wat gegeten en gedronken met zijn allen. De jongens zijn
de stad ingegaan om een studievriend op te zoeken en een Siciliaanse
vriend, die 2 weken vanuit het leger werkzaamheden moet verrichten in
Rome.
Ik fietste terug naar de camping om mijn fiets en bagage af te geven,
zodat dit door Soetens naar Nederland vervoerd kon worden.
Dit kon pas na 18 uur.
Daar samen met Ad nog een pilsje heb gedronken. Met Ad heb ik de
laatste 2 dagen op de camping doorgebracht, veel mee gepraat heb,
lekker mee gegeten heb en Italië van de Belgen heb zien winnen.
Nog even langs het veldje waar ik met mijn tentje gestaan heb. En
goedendag gezegd tegen een bijzonder aardig echtpaar, waar ik ook
leuke gesprekken mee gehad heb.
Met de trein terug naar Rome, de jongens opgezocht met zijn zessen
lekker gegeten en daarna nog een heerlijk ijsje gegeten.
Van een tocht alleen met de fiets tot een toerist in Rome met je zoons
Geweldig wat een ervaring Mooi.

  • 15 Juni 2016 - 15:29

    Moos:

    Schitterende ervaring, geloof ik meteen. En mooi in het aantal dagen dat je eens tegen mij gezegd hebt. Hoor het graag verder van je. Tot in Son!

  • 15 Juni 2016 - 15:31

    Willem:

    Prachtig!! Mooie verhalen, ik zal ze gaan missen. Maar hopelijk kunnen we zondag je verhalen in levende lijve horen. Of kun je even geen fiets meer zien? :)


  • 15 Juni 2016 - 15:31

    Willem:

    Prachtig!! Mooie verhalen, ik zal ze gaan missen. Maar hopelijk kunnen we zondag je verhalen in levende lijve horen. Of kun je even geen fiets meer zien? :)


  • 15 Juni 2016 - 15:31

    Willem:

    Prachtig!! Mooie verhalen, ik zal ze gaan missen. Maar hopelijk kunnen we zondag je verhalen in levende lijve horen. Of kun je even geen fiets meer zien? :)


  • 15 Juni 2016 - 15:31

    Willem:

    Prachtig!! Mooie verhalen, ik zal ze gaan missen. Maar hopelijk kunnen we zondag je verhalen in levende lijve horen. Of kun je even geen fiets meer zien? :)


  • 15 Juni 2016 - 15:31

    Willem:

    Prachtig!! Mooie verhalen, ik zal ze gaan missen. Maar hopelijk kunnen we zondag je verhalen in levende lijve horen. Of kun je even geen fiets meer zien? :)


  • 15 Juni 2016 - 15:31

    Willem:

    Prachtig!! Mooie verhalen, ik zal ze gaan missen. Maar hopelijk kunnen we zondag je verhalen in levende lijve horen. Of kun je even geen fiets meer zien? :)


  • 15 Juni 2016 - 15:32

    Willem:

    Haha, sorry, ging iets fout met de 'reactie plaatsen' knop!!!

  • 15 Juni 2016 - 16:05

    Appie:

    heb de Reisverslagen met plezier en interesse gelezen lekker kort en duidelijk top Corné gr Appie

  • 15 Juni 2016 - 16:35

    Coen:

    Mooie ervaring, mooie verslagen..... zie je snel. Gr. Coen

  • 15 Juni 2016 - 17:36

    Rene:

    Corne,
    Het zit erop, super prestatie, knap, petje af.
    Proficiat met het resultaat en tot snel in Son.
    Groetjes

  • 15 Juni 2016 - 17:41

    Mireille:

    Yes, you did it!! :-)

  • 15 Juni 2016 - 18:16

    Gemmy:

    Ik ga je verslagen missen Corné :)
    Volgens mij heb ik het al een paar keer gezegd maar nogmaal: petje, of nog beter fietshelm, af!! Een super prestatie waar je heel trots op mag zijn!!
    Nog een gezellige tijd in Rome en dan nagenieten! Je zal er vast nog vaak aan terug denken.....en hopelijk heeft het je gebracht wat je er van verwacht had xx

  • 15 Juni 2016 - 18:33

    Frank:

    Bedankt voor de mooie verhalen, was elke keer weer leuk om te lezen. Tot binnenkort weer. Groetjes Frank

  • 15 Juni 2016 - 18:52

    Jaco:

    Corné het zit er alweer op. Leuk om je verhalen te lezen. Geniet nog van je tijd in Rome. Ik zal je dagelijks verslag missen. Tot snel

  • 15 Juni 2016 - 18:58

    Annemieke:

    Top prestatie!
    Bedankt voor de leuke reisverslagen.
    Nu lekker nagenieten van deze bijzondere fietstocht!

  • 15 Juni 2016 - 19:15

    Jasper:

    Een jaar voorbereid, 4 weken gefietst en het elke dag beleefd. Vanaf nu een eeuwige herinnering. Hulde en een diepe buiging. Gewoon doen voor iedereen die dit ook wil beleven.

  • 15 Juni 2016 - 20:09

    Kees:

    Chapeau René , wat je je hebt voorgenomen heb je toch maar gedaan. Heel veel water over je heen gehad maar het heeft je niet afgeleid van je doel, " ik fiets naar Rome", niets houd mij tegen. Geniet nog maar van het samen zijn met de kids en tot in Son.

  • 16 Juni 2016 - 08:56

    Wim:

    Hey kerel, top gedaan, diepe respect voor deze prestatie.

  • 16 Juni 2016 - 10:48

    Caroline :

    Je hebt je doel gehaald. Proficiat. Geniet nog even van Rome, de tijd gaat snel genoeg voorbij. We zien de foto's als je er weer bent graag. Tot snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 1116
Totaal aantal bezoekers 14931

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: