naar Camping Village Flaminio - Reisverslag uit Tor di Quinto, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu naar Camping Village Flaminio - Reisverslag uit Tor di Quinto, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu

naar Camping Village Flaminio

Blijf op de hoogte en volg Corné

13 Juni 2016 | Italië, Tor di Quinto

Lago di Braccanio - camping Flamino
Village. 38 km

Werd gisterenmorgen wakker en ik dacht het zal och niet. Maar ja wel hoor. Het regende weer.
Mijn luxe 3 sterren tent opengedaan en jawel hoor. De lucht was weer eens donkergrijs.
Weg plannen om een dag te zonnen en te rusten aan het meer.
Dus maar besloten om naar de camping net buiten Rome te fietsen.
Op de camping waar ik gisteren was was ok de enige niet vaste gast.
Snel ingepakt een cappuccino gedronken (niet de lekkerste die ik in Italië heb gedronken ) en aangefietst
Niet ontbeten, want mijn voorraad was op en op de camping was niets te krijgen wat op eten leek.
Een korte niet al te moeilijke etappe.
Van mensen die van Rome richting Amstrrdam fietsten had ik al gehoord dat het in Rome en de eerste 20 km buiten Rome verschrikkelijk druk was op de wegen en dat de wegen verschrikkelijk slecht waren. Dat laatste klopte. Op de camping zei iemand dat het wel knap was van die Italianen om als dat asfalt om die gaten heen te leggen.
De drukte viel erg mee het was zondag
De route was ook goed omschreven dus ik vond het goede fietspad langs de Tiber meteen.
Daar enkele kilometers over gefietst en toen van de dijk af naar de caming
Gaf een dubbel gevoel het zien van de eerste gebouwen van Rome
Van de ene kant trots en geëmotioneerd dat je er was en van de andere kant ook weer raar dat dit op 8 km na het einde is van een fantastische fietstocht en een hele mooie ervaring

Traditie getrouw begon het bij aankomst weer keihard te regenen
Even gewacht en het tentje opgezet

Hier is het een komen en gaan van mensen die naar Rome fietsen. Ieder met zijn eigen verhaal en belevenissen

Gisterenavond lekker gegeten samen met Ad en Elisabeth en Jan Soetens van het fietsvervoer
Een leuke avond

Morgen een dagje relaxen op de caming en dan naar het St Pietersplein

  • 13 Juni 2016 - 17:05

    Jasper:

    Zoals al eerder ... petje af dat je dit hebt volbracht in 4 weken tijd. Ben erg benieuwd naar de live verhalen als we wijn gaan drinken op een goede afloop.

  • 13 Juni 2016 - 17:07

    Jaco:

    Corné, weggeregend bij het meer lees ik.
    Jammer maar Rome zal je niet tegen gaan vallen. Prachtig maar volgens mij was je er al eens geweest.
    Het zit er eigenlijk al weer op. Wat een reis en een prestatie zeg. Echt heel knap.
    Prachtig avontuur. Ik hoop het je ooit een keer na te doen.
    Heel veel plezier nog in Rome.
    Ik zie je binnenkort weer.
    Jaco.

  • 13 Juni 2016 - 18:02

    Rikie:

    Hoi Corne,

    Nou troost je maar met de gedachte dat het hier ook niet beter is gesteld met het weer,regen hoosbuien en onweer. Maar voor jou op de fiets is het natuurlijk veel erger, alhoewel ik vandaag ook twee keer kletsnat geregend ben. Wordt je hard van zeggen ze dan.
    Nou jongen, we kunnen de champagne nu wel koud zetten denk ik, want die laatste km's gaan ook wel lukken, desnoods te voet!
    Petje af kerel!! Heel veel plezier samen met de boys, ook uniek
    Kus van ons en tot gauw.

    Kees en Rikie

  • 13 Juni 2016 - 19:27

    Gemmy:

    Dat de laatste 8 km's maar zonnige kilometers mogen zijn!! En op naar een gezellige paar dagen met Stijn en Joost in Rome!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 14922

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: