Naar het meer met de 2 namen - Reisverslag uit Trevignano Romano, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu Naar het meer met de 2 namen - Reisverslag uit Trevignano Romano, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu

Naar het meer met de 2 namen

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

11 Juni 2016 | Italië, Trevignano Romano

Vetralla - Lago di Braccanio. 54 km

Op naar het Lago di Braccanio. Daar wil ik in principe vandaag en morgen blijven als het weer goed is.

Vandaag Vetralla verlaten en de route ging door het dorp. Leuk dorpje met enkele leuke hellinkjes, typisch Italiaanse straatjes met huizen waar de was lekker buiten hangt.
Na 3 km kwam ik erachter dat ik de sleutel van mijn kamer niet had ingeleverd. Dus maar ff teruggefietst om een hoop ellende te voorkomen.

Was trouwens niet het enige wat mis ging vanmorgen. De mooie Italiaanse dame met een decolleté waar niets mis mee was had me gisteren gevraagd of ik wilde ontbijten. Ik zei si en zij vertelde mij toen dat het ontbijt 5 euro kostte. Prima. Gisterenavond nog gevraagd waar ik moest ontbijten. Bij de receptie kreeg ik als antwoord. Ok
Vanmorgen zei de man van de schoonheiddat ik zonder ontbijt geboekt had . Prima, weet ik in ieder geval dat zei het s avonds en s nachts niet over hun enige gast hebben gehad.

Ontbijtje gescoord bij een bar langs de weg. Zeker zo gezellig.
Boekje van Reitsma bestudeerd en ik dacht dat ik deze tocht wel even met 2 vingers in de neus zou doen
Viel tegen. De eerste 10 kilometer zaten vol met niet geringe klimmetjes

Daarna midden door de olijfboomgaarden gereden. Mooi om te zien. Daarna een stuk gevolgd van de Via Francigena. Een wandelroute die aangegeven wordt op sommige stukken met wegwijzers
Dit was een kilometer of 8 over onverharde paden. In het boekje van Reitsma stond dat deze slecht waren
Ik vond ze vele malen beter als de wegen waar ik vandaag over gereden heb. Bovendien waren ze door een schitterende omgeving van plantages van olijfbomen en van hazelnoten. Mooi om te zien.

Op de wegen was het voortdurend opletten. Wat een gatenkaas !!!!!
Bij ons in Nederland zou er staan: betreden op eigen risico.

Uiteindelijk aangekomen op de caming. Tentje opgezet. Echt al mijn kleren in de was gedaan en lekker op het strandje bij het meer gaan zitten/liggen

Morgen als het weer goed isnog een dagje hier. Waarschijnlijk fiets ik door naar de Camping in Rome. De vooruitzichten zijn namelijk weer niet goed
Marjo die op hetzelfde moment op de route zit als ik is doorgefietst naar Rome. Pm 14.30 was ze er al. Stelt niets voor het laatste stuk zei ze.
Tja als je de Toscane route gewend bent.

Leuk was wel dat ik vandaag een bericht via messenger binnen kreeg van Christian Licata, een jongen uit Sicilië waar Stijn een uitwisseling mee heeft gehad met het Stedelijk College Eindhoven. Marja, Joost en ik zijn ook bij hem thuis in Licatta op Sicilië geweest. Hij is toevallig ook in Rome en dinsdag vrij. Hij komt me ook inhalen op het St Pietersplein. Geweldig toch

  • 11 Juni 2016 - 20:01

    Rene:

    Corne
    Klinkt goed.
    Je bent er bijna. Rome is n geweldige stad. Geniet ervan.
    Tot snel.
    Gr. René

  • 11 Juni 2016 - 21:29

    Mireille:

    Jee Corné, wat een raar idee dat je nu zó dichtbij bent! Hopelijk geniet je nog intens van die laatste dagen. Geweldig dat de jongens straks in Rome er zijn voor je en jullie samen nog wat quality time hebben! Succes voor de laatste kilometers

  • 12 Juni 2016 - 08:10

    Rikie:

    Hoi Corne,

    Gisteren was een van de bekende laatste lootjes moet je maar denken. Vanaf nu wordt het dan wat makkelijker en dan het vooruitzicht dat je er bijna bent en je doel bereikt hebt.
    Ook fijn dat jullie Cristian weer gaan zien n Rome, dat kun je toch nooit vermoeden van te voren. Zal voor Stijn ook leuk zijn!
    Nu kerel geniet van de komende mooie dagen op weg naar je einddoel.
    Kus,

    Kees en Rikie

  • 12 Juni 2016 - 08:15

    Sigrid:

    Gaaf! Je bent er bijna. Super leuk dat er een ontvangstcommite is. Succes met de laatste loodjes en hopelijk kun je nog even genieten van mooi weer. Groetjes Sigrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 14932

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: