naar de kratermeren - Reisverslag uit Vetralla, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu naar de kratermeren - Reisverslag uit Vetralla, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu

naar de kratermeren

Blijf op de hoogte en volg Corné

10 Juni 2016 | Italië, Vetralla

Castell'Azzara - Vetralla. 96 km

Na lekker te hebben geslapen, weer vertrokken voor een nieuwe dag. Het zou hetzelfde weer worden als gisteren, Dus dat beloofde niet veel goeds.
In de bAr waar ik gisteren geschuild had voor die hoosbui even een cappuccino en een broodje gescoord
De zon scheen en ik begon met een afdaling van zo n km of 11. Lekker rustige niet te stijle afdaling . Wat wil een fietser nog meer.
In de afdaling werd het wel mistig . Dat was wel uitkijken met al die gaten in de weg
Vandaag richting de kratermeren
De eerste beklimming ging naar Casone een mooi dorpje op een heuvel. Onderweg kwam ik nog langs een tufsteen groeve. Vond ik ook indrukwekkend.
In Casone nog een gesprek met handen en voeten gehad met een oude Italiaan.
Hij zei dathet niet ver meer was. In Gradoli werd ik ingehaald door Marjo die al zo n 18 km meer gefietst had als ik.
Van daaruit kun je het Lago di Bolsano al zien. Ik ben er om heen gefietst en er was echt niets te doen . Waarschijnlijk door de zwarte wolken aan de andere kant van het meer.
Op het einde van het meer nog even een beklimming van zo n 300 meter waar onderaan de beklimming het bord van 20% stond. Deed me denken aan de keutenberg.
Daarna samen met Marjo geluncht in Marta een plaatsje aan dat meer Een pastaatje weggewerkt.
Aan het meer zaten heel veel muggen. Buiten eten was niet mogelijk.

Daarna vlug verder gereden. Tijdens het eten had het al behoorlijk geregend . Helaas bleven de donkere wolken hangen
Even geschuild voor een enorme hoosbui en daarna weer verder gefietst.
Heerlijk fietsweer vanaf toen.
Op booking .com een B&B geboekt er naar toe gefietst en daar bleek weinig leven aanwezig te zijn.
Even gebeld en daar werd ik opgehaald door een Italiaanse schone in een auto.
Of ik de auto maar achterna wilde rijden met mij fietsje. Maar natuurlijk wilde ik dat.
Door de tuin van de b&b een stukje weiland kwam ik uit bij een leuk hotel waar ik een kamer kreeg
Was een stuk buiten het dorp dus ook maar in de pizzeria van het hotel gegeten
De hond vond me niet zo aardig en viel me aan. Kijken hoe het afloopt als ik direct terugloop naar mijn kamer
Morgen naar het volgende meer. Waar ik 2 nachten wil blijven voor ik verder ga.

Planning is als volgt
Morgen 40 km naar Lago di Bracciano
Zondag. Aan het Lago di Bracciano
Maandag naar camping net buiten Rome. 30 a 35 km
Dinsdag. 15 km naar St Pietersplein
Woensdag. Rome
Donderdag. Terugvliegen
Vrijdag. Bijkomen en nagenieten van een fantastische en indrukwekkend fiets vakantie

  • 10 Juni 2016 - 23:30

    Ghislaine:

    Heeeee kanjer,
    Wat een energie! Mooi dat je steeds kan genieten van alles wat je ziet, ondanks het mindere weer. Nog een paar dagen Maximaal genieten dat je dit mee mag maken. Zet 'm op. Tot volgende week. X Ghi

  • 11 Juni 2016 - 09:16

    Rikie:

    Hoi Corne,

    Zo op je berichtje lijkt het nu nog een fluitje van een cent maar zal voor jou in de praktijk toch nog behoorlijk zwaar zijn. Mooi vooruitzicht en nog even dan heb je je doel bereikt.
    Hoop voor jou dat het weer ook wat meewerkt, fiets toch even wat prettiger.
    Succes maar weer voor de volgende route.
    Knuffel

    Kes en Rikie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 14949

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: