richting van het Gardameer - Reisverslag uit Brentino, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu richting van het Gardameer - Reisverslag uit Brentino, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu

richting van het Gardameer

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

31 Mei 2016 | Italië, Brentino

15e dag. Cortina ( Kurtinig). Brentina 105 km
Vandaag flink wat kilometers gemaakt. De dag begon met wat motregen maar al snel brak de zon door.
Vandaag richting Trento en het Gardameer. De hele dag de oevers van de Adige gevolgd. De fietspaden waren goed onderhouden en de uitzichten naar de bergen links en rechts van de Adige waren schitterend.
In het begin van deze dagrit had ik ook nog wind in de rug. De laatste 30 km vol van voren.
Vandaag een drietal redelijke wegomleidingen gehad wat enkele extra
kilometers kostte.
In Trento even van de route afgeweken en een terrasje bezocht voor
mijn dagelijkse cappuccino . Nog even een kerk bezocht om daar een
stempel te scoren voor mijn pelgrims paspoort. Helaas was er niemand die dat kon doen.
In Brentina aangekomen kregen we nog een flinke bui over ons heen. Metons bedoel ik Roel, Suzan en mijzelf. Hen heb ik vandaag ontmoet .

Delaatste 20 kilometer hebben we samen gefietst.
In Brentina vonden we onderdak in een Agriturismo bij een wijnboer.
Daar lekker op het terras gezeten een een fles rode wijn zonder etiket
opengemaakt en een lekker glas gedronken.
Helaas was er geen avondeten te krijgen. Ook niet in de buurt. De
eigenaresse bracht ons 5 km terug naar een Italiaans restaurant om
daar te kunnen gaan eten. Ze kwam ons ook weer ophalen. Geweldig.!!!!!
Daarna de fles rode wijn leeg gemaakt en nog gezellig zitten kletsen
met nog wat andere gasten en de eigenaar.
Vandaag nog wel wat bijzonders gezien. Ik moest remmen voor een slang die vanuit het veld het fietspad opkwam. De slang was welmeter één lang en zeker 2 cm in de doorsnee.

Morgen richting Verona

• 31 Mei 2016 - 22:51

Jasper:

Nelis ... tip... in Verona bij de Arena links de winkelstraat in richting het fameuze balkon van Julia ... Via Guiseppe Mazzini ... halverwege aan de rechterkant ijssalon "Patagonia" ... op mijn kosten een uitzoeken. Je hebt nog nooit zo'n ijs gezien en geproefd.

• 31 Mei 2016 - 23:21

Willem:

En breng ze de hartelijke groeten van Don Jasper, dan gaat er een wereld voor je open . . .

• 31 Mei 2016 - 23:58

Frank:

Gaat goed Corne, tenminste zo komt het bij mij over. Leuk om elke avond jou verhaal van de dag te lezen. Welterusten en hopelijk morgen weer een mooie dag!!

• 01 Juni 2016 - 07:58

Klaas De Pelgrim:

Dat fietspad langs de Adige is aangelegd en betaald door de EU daar heb je zelf aan mee betaald.
    Geniet er maar van zo krijg je nog wat terug van je belasting centen.
    Geniet van je fietstocht ga je via Assisi of Florance?

• 01 Juni 2016 - 09:43

Corné Van Heck: