van Merano naar de Romantische Weinstrasse - Reisverslag uit Cortina sulla strada del vino - Kurtinig an der Weinstrasse, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu van Merano naar de Romantische Weinstrasse - Reisverslag uit Cortina sulla strada del vino - Kurtinig an der Weinstrasse, Italië van Corné Heck - WaarBenJij.nu

van Merano naar de Romantische Weinstrasse

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

30 Mei 2016 | Italië, Cortina sulla strada del vino - Kurtinig an der Weinstrasse

14e dag. Lagundo - Cortina ( Kurtinig). 71 km
Zo al 2 weken onderweg en Bolzano al voorbij.
Vanmorgen goed ontbeten in Hotel Zum Hirschen. Dit is het hotel waar het groepje, waar ik ook deel van uitmaak, dit jaar verblijft tijdens hun jaarlijkse hoogtestage in Italië.
Hotel even voor ze verkend en de resultaten in de groepsapp door gegeven.

Ik kom vanmorgen maar moeilijk op gang komen. Dit had waarschijnlijk te maken met het feit dat ik gisteren door en door koud was en dat ik tijdens het ontbijt de regen op tentdoek op het buitenterras hoorde tikken.

Na uitgecheckt en mijn tassen op mijn fiets bevestigd te hebben
richting Merano gefietst. Eerst nog even bij de M preis nog wat water
en 2 bananen gekocht.

Eindelijk op weg en dan blijken je remmen niet goed te werken. Nieuwe remblokjes had ik gelukkig al gekocht . Nu nog monteren. Bleek ook vlug te gaan, zonder dat ik alle bagage eraf moest halen.

In Merano scheen de zon. Bij het zoeken naar de route van Reitsma,
kwam ik door het centum. Op de brug over de Adige werd ik aangesproken door een Nederlands stel. Best apart als er op je rug een sleutelstaat met METAFA en FT BETON De mensen zullen wel aangeslagen hebben op ALBERT BOUDEWIJNS LEDEREWAREN. Dat staat op mijn mouwen.

De ZWAAN staat aan de voorkant en kunnen ze dus niet gezien hebben.
Even rondgekeken in Merano. Leuke stad met mooie gebouwen en hele mooie huizen. Schitterend. Bij een bekend Italiaans merk nieuwe
onderbroeken gekocht, want de mijne waren versleten en door mij
weggegooid,

Zodra ik Merano uit reed hield de zon ook op met schijnen.
De rest van de rit (60 km. De laatste 5 km waren droog) regende het
hard of heel hard. Regenpak aan en gaan. Het enige voordeel van het
regenpak is dat je een beetje warm blijft. Nat wordt je van binnen en
van buiten.
Vandaag weer een mooie trip. Het wordt saai maar ik vind het echt
zo. Veel gefietst door appelboomgaarden. Echt ontzettend veel. Je komt hier langs bedrijven waar de plastic containers van één kubieke meter tot 15 hoog, zo ' n 20 containers breed en dan zo' n 100 meters lang.
Zoveel appels worden hier geteeld.

Na Bolzano reed ik door de Romantische Weinstrasse. Ja je raad het al; alleen maar druivenranken
Om hier langs te kunnen fietsen moest ik nog een aantal pittige
beklimmingen maken over mooi aangelegde en goed verzorgde fietspaden.
Een viertal mooi aangelegde fietstunnels maken onderdeel uit van de
route. Door het regenachtige weer was er weinig romantisch aan.
Aanhet einde van al die romantiek een kamer genomen in Kurtinig
/Cortina in een leuk hotel
Net even wat van de rode wijn geprobeerd en die was lekker.
Morgen richting Trento en Roveretto. Ze beloven hier dat het weer
morgen beter wordt.

  • 30 Mei 2016 - 20:17

    Christiaan:

    Hey Corne, t weer wordt inderdaad beter. krijgt een 7, maar nog altijd 75% kans op regen... max 5mm dus veel is t niet. In Rome is t droog :-) dus je gaat de goede kant op.

  • 30 Mei 2016 - 22:56

    Kees&Rikie:

    In St.Petersburg ook vandaag weer van je dagjournaal genoten. Er zit veel heroïek in, want je moet het maar doen in je uppie naar Rome fietsen, jij doet het, chapeau!!!!
    Ik wou dat ik je wat zon van hier kon geven, 27gr. Wij duimen voor beter en droog weer.
    Groetjes en toi,toi,toi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 14948

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: