dag 7. Langs de Kocher - Reisverslag uit Mainkling, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu dag 7. Langs de Kocher - Reisverslag uit Mainkling, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu

dag 7. Langs de Kocher

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

23 Mei 2016 | Duitsland, Mainkling

dag Oedheim - Mainkling. 99 km

Vanmorgen tikte de regen op mijn tentje. Ik heb echt een heel klein tentje. Het kleinste van alle Rome gangers op de camping. Mijn tassen passen erin en ikzelf ook nog net.
Je snapt het al inpakken in het tentje kan ik dus helemaal niets.
Toen het even droog was vlug mijn tentje uitgegaan en alles onder een afdak bij een verlaten caravan gezet.
Nadat ik de tent had afgebroken, mijn tassen ingepakt had en een roggebroodje gegeten had, ben ik aangefietst. Samen met Wilbert. Dat klikt goed en ook belangrijk we fietsen bijna hetzelfde tempo.
Het begon hardere te regenen. We hebben de regenjacks en broeken aangetrokken en hebben die de rest van de dag aan gehouden
Ook vandaag weer een mooie tocht. Gedeeltelijk over een oude spoorlijn waar een fietspad van gemaakt is. Aan dit fietspad stonden mooi opgeknapte en opgepimpte stationnetjes. Ook stonden her en der onderdelen van treinen. Heel leuk.
Veel vogels gezien zoals de bonte en de groene specht, ooievaars en veel roofvogels.
Ook zaten er op het fietspad heel veel echt grote slakken.
Vandaag werd het riviertje de Kocher gevolgd en zijn we ook onder de indrukwekkende kocherbrücke bij geislingen door gefietst.
De eigenlijke route van vandaag was 65 km . Daar waren we om 13.35 uur mee klaar . We hebben er nog 29 bijgeplakt van de volgende dag. Daar zaten ook de eerste langere en steilere beklimmingen in. Een stukje van het Schwäbisch Alb beklommen
Vandaag maar een hotelletje gepakt omdat we hardstikke nat waren van het zweten in de regenpakken en het nog steeds regende toen we bij een camping aankwamen
Kan alles mooi drogen vannacht en kunnen we alle apparaten weer opladen
Morgen een lekker ontbijtje en dan zo ' n 90 km in de richting van de Donau.

• 23 Mei 2016 - 21:42

Jos Van Den Hurk:

Mooi avontuur. Morgen wordt het weer beter Nelis. Succes en veel plezier

• 23 Mei 2016 - 22:25

Moos:

Week nu onderweg! Schiet goed op zo, geniet ervan! Take care!

• 24 Mei 2016 - 09:32

Gemmy:

Gaat goed Corné!! Hopelijk wordt het weer wel beter en fiets je binnenkort in een aangenaam zonnetje