6e dag. langs de Neckar - Reisverslag uit Oedheim, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu 6e dag. langs de Neckar - Reisverslag uit Oedheim, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu

6e dag. langs de Neckar

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

22 Mei 2016 | Duitsland, Oedheim

6e Kleingemünd - Oedheim 75 km

Na een goede nachtrust wat later opgestaan dan gewoonlijk. Na te het ontbijt zijn we aangefietst. We, dwz Wilbert en ik. We hebben min of meer stilzwijgend besloten om samen verder te fietsen de komende dagen . Na een stijle klim vanaf de camping begon de tocht langs de Nectar. Het weer was schitterend. De zon scheen en de temperatuur was goed. In de loop van de dag werd het zelfs te warm. De tocht langs de Neckar was afwisselend. Mooie fietspaden, verharde bospaden. Dit alles langs een supermooie rivier. Voor mij de mooiste tot nu toe.
Na 2 uur fietsen hebben we in we dorpje met een mooie oude altstad koffie met gebak genuttigd. Heerlijk.
Daarna deze mooie tocht vervolgd. Het was een drukte van belang langs de oevers van de Nectar. Was wel uitkijken voor ons al die "Sontagfahrer'
Ondanks dat het een korte, vlakke tocht was hebben we doch 293 hoogtemeters gemaakt. Die bestonden uit veel korte en stijle klimmetjes.
Op de camping het tentje opgezet me lekker geïnstalleerd en gedoucht. Net op het moment dat we aan een heerlijk koud pilsje wilden beginnen begon het te onweren. Vlug mijn tentje ingedoken en een 20 min naar de regen liggen uisteren
Toen het even droog was ben ik even wezen eten daarna weer vlug mijn tentje in even met thuis gebeld. Mijn blogje geschreven. En nu vlug het bed in

  • 22 Mei 2016 - 22:15

    Willem:

    Lijkt me lekker, een paar dagen samen fietsen?
    Moet je op hem wachten af en toe, of gaat dat goed samen?
    mvg
    Willem

  • 22 Mei 2016 - 22:28

    Rob:

    Hey ultrafietser, gave verhalen om te lezen. Alsof ik mee aan het fietsen ben. Heel veel succes voor morgen alvast. Groet Rob

  • 22 Mei 2016 - 23:17

    Rikie:

    Hoi Corne,

    Fijn te lezen dat je een mooie dag gehad hebt vandaag met mooi weer, jammer van het slot.
    We vinden het ook fijn dat je 'n fietsmaatje gevonden hebt, ge ziet wel die hellemonders is nog nie zo' koi vollek.
    Hopelijk kunnen we je de komende dagen blijven volgen, als we WiFi hebben in de hotels.
    We denken aan in elk geval aan je.
    Groetjes en hou je haaks. XXX

  • 23 Mei 2016 - 08:58

    Jaco.:

    Corne, leuk weer om je reisverslag te lezen. Jaloers.
    Ik hoop dat je de regenbuien een beetje kunt ontwijken.
    Als ik zie wat hier vandaag al gevallen is.
    Een fietsmaatje lijkt mij wel lekker. Als je straks in Italië bent komt je uit het land van Steven Kruiswijk.
    Roze kleding kopen dus!!!
    Heel veel plezier en hou je taai.
    Groeten Jaco.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corné

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 14927

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: