5e.dag. richting de Neckar - Reisverslag uit Neckargemünd, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu 5e.dag. richting de Neckar - Reisverslag uit Neckargemünd, Duitsland van Corné Heck - WaarBenJij.nu

5e.dag. richting de Neckar

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Corné

21 Mei 2016 | Duitsland, Neckargemünd

5e dag Leerheim - Kleingemünd 85 km

Na alles te hebben ingepakt op een camping aan een meertje, op mijn gemak zitten ontbijten samen met Wilbert. Hij is ook op weg naar Rome.
Na iedereen goedendag gezegd te hebben, naar huis gebeld te hebben heerlijk op pad. Het weer was goed. Een zonnetje en niet teveel wind.
Na een km of 8 reed ik over een smal fietspad door de velden en zag ik op nog geen 2 meter een ree in het veld liggen . Ze bleef gewoon liggen toen ik er voorbij reed. Ze vluchtte pas toen ik omdraaide om een foto te maken.
Ook vandaag was het weer een afwisselende tocht over allerlei prachtig gelegen fiets-en grindpaden. Veel dieren geIen waaronder een ooievaar op een meer. Mooi.
Vandaag wel een aantal malen verkeerd gereden. Boekje en de gps kwamen niet helemaal overeen.
Op een gegeven moment kwam ik er niet meer uit. Gelukkig werd ik toen ingehaald door Wilbert. De laatste 30 km hebben we samen gefietst,
In Heidelberg was het erg druk langs de oevers van de Neckar. Heel veel mensen lagen daar te zonnen in het gras. Wat een drukte.
Kort na Heidelberg kwamen we op de plaats van bestemming aan.
Na een afdaling kwamen we op de camping.
Daar heb ik vandaag een trekkershut gehuurd. De was gedaan en wat niet droog was kon binnen drogen.

Zo morgen langs de Neckar fietsen ben heel benieuwd. We beginnen in ieder geval met een korte stijle klim

• 22 Mei 2016 - 11:10

Kees:

Als ik je reisverslag lees is het net of ik achterop je fiets zit en meegeniet van de mooie omgeving waar je doorheen fietst. Het is echt kicken als je zo vlakbij je route zo'n ree ziet liggen, echt gaaf.
    Fijn dat je zo vlug op je route al lotgenoten hebt getroffen, kun je je ervaringen delen en samen de route weer vinden. Vannacht natuurlijk goed geslapen in zo'n trekkershut, kun je er vandaag weer tegen aan. Veel " Ausdauer" toegewenst en ik kijk uit naar je verslag!!!

• 22 Mei 2016 - 11:10

Frank:

Hoi Corne, jou verslagen komen steeds later... Minder tijd om te schrijven? Goed teken lijkt me. Gisteren de dames naar het vliegveld gebracht dus die staan er ook goed voor. Hier vandaag bewolkt en regenachtig, hopelijk bij jou beter weer. Goede reis!!

• 22 Mei 2016 - 11:13

Ghislaine :

Al een behoorlijk eind op weg!! Blijft fijn om te lezen en een heeeel klein beetje te mogen volgen wat je meemaakt!! Zet 'm op en geniet van het moois op je pad! Groetjes uit een bewolkt Son en Breugel. X Ghi

• 22 Mei 2016 - 11:49

Jacqueline Schilperoort:

Hee Corné, fijn om te lezen dat je van je (stoere) reis geniet en dat alles goed met je gaat! Geweldig om zo van de natuur te genieten, hebben we thuis vaak niet zo veel tijd voor :) . We blijven op de hoogte van je reis, super website is dit trouwens, blijf genieten en...... op de juiste fietspaden!!! Groetjes uit Breugel, Jacqueline, Orland, Thomas en Amy.

• 22 Mei 2016 - 14:21

Marcel:

Ha Corné, mooie verhalen nu al. En je bent pas net weg nog 4 weken voor de boeg... (jaloers) We hebben het vast nog wel een keer over alle diepzinnige filosofische gedachten waar jij nu rustig je tanden op kunt stukbijten:-)
    Leuk om je te volgen en heel veel plezier!

• 22 Mei 2016 - 16:40

Henk Vogels:

Hoi Corne,

Leuk om je reis zo te volgen. Veel succes met je verdere reis en ben benauwend naar je volgende verslag. Gr. Henk

• 22 Mei 2016 - 19:29

Groetjes J A en Remco en menno

• 22 Mei 2016 - 20:47

Niekol:

Hey Corné,
    Leuk om je vorderingen te lezen. Veel plezier onderweg en ook veel zelfinzicht gewenst op zo'n lange reis in je uppie!